Thursday 13 March 2014

Pray for MH370

Sudah seminggu negara kita dikejutkan dengan kehilangan pesawat Malaysia Airline MH370 penerbangan Kuala Lumpur ke Beijing. Dilaporkan terputus hubugan dengan pengawal traffic udara sejurus memasuki ruang udara Vietnam.
Pesawat MH370 membawa seramai 227 penumpang dan 12 anak kapal.
Seluruh warga Malaysia merasakan kesedihan dan masih dalam keadaan terkejut. 
Bayangkan la kalau diri sendiri atau ada sanak saudara yang menaiki pesawat tersebut.. Hilang entah ke mana. 
Rose masih teringat masa flight ke Dominican Republic January lepas atas urusan keje. Flight paling lama dalam sejarah hidup Rose. Dari KLIA, menaiki MAS ke CDG,Paris saja sudah ambil masa 13 jam. Transit selama 4 jam kemudian ke Santo Domingo mengambil masa 10 jam. 
Turbulence saja sepanjang flight. Memang menakutkan. Kapal bergegar sepanjang perjalanan. Nak tidur memang tak tertidur punye la. Tak bole gambarkan perasaan masa tue. 
Yang terlintas dibenak otak hanyalah doa dan tawakal pada Allah. Mohon agar selamat sampai ke destinasi. Terkadang pula terfikir, jika aku tak selamat macam mana? 
For those frequent flyer, sometimes we all do have this kinda feelings right? Cause we never knew whats going to happen in future. 
Could it be our last goodbye to our loved ones? Or is it going to be our last hug and kiss for our kids?
But since this tragedy all Malaysians of all faith unite in prayers. 
My regards and prayers for the passangers, families and friends of MH370.

"Ya Allah, kami memohon padaMu ya Allah.. Jika ia di laut,timbulkanlah, jika ia dilangit turunkanlah dan jika ia didarat tunjukkanlah"


No comments:

Post a Comment