Monday 2 September 2013

BAMBOO S.A.L.T. HAI-O



 Setiap hari kita semua pasti akan menggunakan GARAM dalam kehidupan harian.. Tapi tahukah anda bahawa garam biasa atau garam kimia itu akan mengakibatkan darah dalam badan menjadi semakin pekat dan sistem peredaran mikro menjadi lembab?

Garam biasa dihasilkan melalui proses elektrolisis yang menyingkirkan semua kotoran dan bendasing, termasuklah mineral berkhasiat. Yang tinggal hanyalah natrium (99.8%) dan klorin. Maka, tak heran lah ia dikenali sebagai garam bernatrium tinggi!!
Merupakan pembunuh tersembunyi atau silent killer dalam makanan anda!
Pertubuhan Kesihatan Sedunia dan agensi-agensi kesihatan mengesahkan bahawa garam bernatrium tinggi adalah punca pelbagai penyakit seperti tekanan darah tinggi, arteriosklerosis, infarksi miokardium, strok dan penyakit buah pinggang!!



KEISTIMEWAAN GARAM BULUH HAI-O
1. Kaya dengan unsur surih dan bahan-bahan mineral
Gabungan sempurna bahan mineral yang lengkap dan semulajadi dapat dibekalkan ke seluruh badan dengan lebih berkesan.

2. Beralkali tinggi
Dapat mengekalkan dan memulihkan pH badan yang seimbang.

3. Anti-pengoksidaan
Meningkatkan kandungan oksigen dalam badan, mencegah serangan radikal bebas dalam badan, membaiki sel-sel badan yang rosak dan memulih fungsi organ dalaman.

4. Detoksifikasi
Mempunyai fungsi detoksifikasi yang semulajadi dan dapat menyingkirkan toksin yang terkumpul dalam badan dengan berkesan.

GARAM BIASA vs GARAM BULUH HAI-O

Dah nampak apa perbezaan antara garam biasa dan garam buluh kan? Jadi bertukarlah kepada GARAM BULUH HAI-O untuk kesihatan kita sekeluarga!

TETAPI adalah disarankan "IA BUKAN UBAT"!!!
Ia sebagai penawar pelbagai penyakit dan mengandungi khasiat yang diperlukan untuk kesihatan. Ia juga dapat memulihkan kesihatan, menyeimbangkan pH badan,meningkatkan tahap imunisasi supaya badan tidak mudah diserang bakteria dan virus.
Bagi penyakit yang serious atau tak diketahui, sila dapatkan nasihat doktor.

"RASA YANG UNIK"
Dihasilkan melalui proses pembakaran secara berulang-ulang kali pada suhu yang tinggi serta dapat mengekalkan rasanya yang unik.
Bagi mereka yang mempunyai badan berasid tinggi, rasa Garam Buluh adalah sangat kuat pada awalnya. Selepas 1-2 minggu dan tahap asid menurun, rasa kuat Garam Buluh akan berkurangan secara perlahan-lahan. Ia juga boleh dibancuh ke dalam minuman dan tidak akan merosakkan sifatnya. 

UNTUK MEMASAK
Garam Buluh Hai-O kaya dengan bahan-bahan mineral dan unsur surih semulajadi. Masakan yang menggunakan Garam Buluh lebih wangi dan lazat.
Dos penggunaan: Ikut cita rasa individu
* Lepas menggunakan Garam Buluh untuk beberapa ketika, deria rasa akan menjadi lebih peka dan sensitif. Maka kuantiti Garam Buluh yang digunakan boleh dikurangkan.

UNTUK DIMINUM
Masukkan sebungkus Garam Buluh (5g) ke dalam segelas air (500ml), kacau dan minum setiap pagi sebelum sarapan.

Masukkan sebungkus Garam Buluh (5g) ke dalam sebotol air 1.5liter untuk diminum sepanjang hari.

Note: Badan kita memerlukan penambahan nutrien setelah berehat semalaman. Maka, masa yang terbaik untuk penyerapan nutrien yang berkesan adalah setelah bangun pagi iaitu sebelum bersarapan. Ia juga dapat membersihkan usus dengan berkesan.

Bagi coffee lover atau peminum kopi tegar pula, usah risau! Hai-O juga ada Mineral Coffee buat anda semua!
Kopi Robusta yang diimport khas dari Vietnam ini, mempunyai kandungan Chlogenic Acid yang tinggi. Ia membantu mengawal berat badan dan anti obesiti. Mineral coffee merupakan satu-satunya kopi yang mempunyai GARAM BULUH. Anda semua da baca kan akan kebaikan Garam Buluh Hai-O.. Mineral coffee ini mempunyai aroma unik dari kopi Robusta. Kaya dalam nutrien seperti magnesium, zat besi, kalsium dan potassium. Ia juga kaya dengan unsur anti-oksida. Rose suka minum kopi ni di waktu petang, sebab ia mampu menghilangkan rasa letih fizikal,mental atau legakan tekanan. 

UNTUK PEMBERSIHAN USUS

1. Masukkan 2-3 bungkus Garam Buluh ke dalam segelas air (500ml). Kacau dan minum waktu pagi sebelum bersarapan (Kesan lebih baik sekiranya menggunakan air sejuk.)

2. Habiskan minuman dengan mengerakkan badan ataupun berjalan, jangan duduk.

3. Kemudian, minum air dengan banyak sehingga perut anda berasa kembung.

4. Dalam masa kira-kira 20-30 minit, anda akan rasa ingin membuang air besar. Toksin berserta najis dalam badan akan disingkirkan dengan mudah.
* Rose sendiri da cuba akan kaedah ni.. memang amat berkesan!!
Note:
Kesan proses pembersihan usus adalah agak sama dengan keadaan cirit-birit. Maka, adalah lebih baik untuk melakukannya pada hari cuti. Mereka yang berpenyakit serious tidak digalakkan untuk menjalani proses pembersihan usus. Anda dinasihatkan supaya mengambil Garam Buluh untuk menyelaraskan badan terlebih dahulu.
* Membersihkan usus dengan menggunakan Garam Buluh dapat memperbaiki masalah sembelit dan buasir.
Ia mudah, selamat dan jimat!! $$$

UNTUK KECANTIKAN
Garam Buluh bersifat alkali. Ia tidak menjejaskan kulit yang sensitif. Ia juga adalah produk penjagaan kulit yang semula jadi. Bole dijadikan mask ataupun scrub.
Letakkan sedikit Garam Buluh pada tapak tangan. Tambahkan sedikit air dan kacau rata. Sapukan pada muka dan urut dengan perlahan. Bilas dengan air bersih selepas 30 minit.
* Penggunaan berterusan menjadikan kulit halus dan licin. Masalah bintik hitam dan jerawat boleh diperbaiki. 

Garam Buluh Hai-O  boleh digunakan dari hujung rambut hingga hujung kaki..Umpama dilanda Tsunami dengan penambahan selection nya!! And best of all, it really works!! Try it now today and feel the difference!


Be a part of Glamprenuer Bamboo Salt Agent today!!
We provide mentoring and personal coaching one to one session with your leader!

Every single steps you will be guided!
Just DON'T missed that steps!!

#rosemaamor#hanishaiziprotege#glamprenuer#glamexpansion
#greenleadersacademymalaysia#glam

Choose GLAM!!
Call ME today!!

ROSE MAAMOR
012 3780825

No comments:

Post a Comment